İstanbul Kahve Festivali '16

4:05:00 ÖÖ

Bu yıl üçüncüsü düzenlenen İstanbul Kahve Festivali, Küçükçiftlik Park'ta üçüncü dalga kahve akımının yaşam kültürünü 6-9 Ekim tarifleri arasında kahveseverleri bir araya getirdi. 'Şehir buram buram kahve koktu!' 









Dört gün boyunca İstanbul'un önde gelen kahve dükkanlarıyla buluştuk, işinde en ama en iyi olan baristaların bar şovlarını izledik, interaktif workshoplara, seminerlere katıldık, akustik konserler dinledik ve bunun gibi bir çok etkinliğe katıldık. Çok fazla kahve içip, uyku düzenimizi bile bozduk. 
Aklımda kalanları paylaşayım dedim sizlere. Çünkü kahve uyutmuyor..


İçeri girer girmez, geçen yılki bar şovundan çok etkilendiğim için koşa koşa Walter's Coffee Roastery'i aradım, buldum. Beklentim yüksek olduğu için mi bilmem ama bu sefer pek tatmin olamadım, ama yine de güzel, dumanlı mumanlıydı. 


@coffeerem ile Starbucks'ın fotoğraf çekme atölyesinde bir kaç tüyo kaptım, Artık daha çok beğenili kahve fotoğraflarım olacak. :P Ayrıca Starbucks'tan Türk kahvesinin muhteşem yolculuğunu, Türk Kahvesi Kültürü ve Araştırmaları Derneği Yönetim Kurulu üyesi Osman Serim'den dinledim. Türk Kahvesini sadece fal için içmeme rağmen baya dikkatimi çekti. 



Bir de çekildiğimiz onca fotoğraf yetmezmiş gibi hatıralı fotoğraf çekildik. 




Türk kahvesiyle ilgili geçmişten-bugüne bu kadar çok şey öğrendikten sonra, hızımı alamadım ve hemen Kurukahveci Mehmet Efendi yoluna koyuldum. Türk kahvesi hakkında konuşup durduk. Bir fincan kahve içtik, artık 40 yıl hatrımız varmış diyorlar.




Belki hazır bu kadar ilgiliyken severim diyerek, çok tatlı bir fincan hediye edip fotoğrafımı çektiler. Hatta fal sözü bile aldım. :)



Ununvited Jazz Band'in sahneye çıkmasını beklerken, Federal Coffee Company'iye uğramalı diyerekten yine festival alanında dönüp durmaya başladım.  




Federal Coffee kahvenin bir tık ötesi. Doğal aromalarla kahvelerini her seferinde bir adım öteye taşıyorlar. Federal'in spesiyal blendinden üretilen cold brew kahveli kokteyl yapıyorlar. Biz de gidiyoz, içiyoz. Galata'da ikamet ediyor ki zaten biliyorsunuz. 




Kahveden fazlası dedik, festival dedik. We make fun, we make friends evet. Ama They make cocktails.. 


Festivalden bahsettik, kokteylden bahsettik ve Coffee and More yazısını görünce merdivenleri adeta koşarak çıkıp,İstanbul'un en havalı kokteyl barı 5 Cocktails and More'da kahveli kokteyl içilmez mi?





MOC, Kronotrop, Brew Lab, Coffee Sapiens gibi sevdiğimiz bir çok kahveci de ordaydı. Sen nerdeydin? 



You Might Also Like

0 yorum

Gözünden Kaçmasın

Çizenbayan'a Sordum!

Arkadaşlar merhaba! Daha önce hiç kimse yapmamış gibi çizenbayan 'la röpartaj yaptım. Böyle dahiyanece bir fikir tabii benden çıkar...

instagram

Popüler Yayınlar